lördag 14 april 2012

regn och slask väder :-/

Lördag och det är skit väder så att säja!Regn och snö,bara plus 2,8 grader :-(( Var e solen och våren det e ju mitten av april redan!!!Men men va kan vi åt vädret,bara ti vänta tills det blir bättre.De e så blött och klottigt så katterna drar in massa smuts.E ensam hemma idag,sov till halv 10 och låg och drog mig till 10 :-) Då tyckte nog hunden det var dax att få mat,så vi steg upp o. åt lite,plocka i köket,lade i gång en tvättmaskin.Så ville min bästa vän ut o gå,så det var att dra på sig regnkläder och gå ut med henne o bus hundarna,vi gick till grannbyn och över åkern tibax,lite vått och klottig blev man va....allt för vikten :-D De finns inget dåligt väder inte för hundägarna eller om man skall ha motion ;-) Lite över 1 h. tog det bra så!
Och tur man har torkskåp,går inte ute före ikväll med nästa hund,å det blir nog kort promenad!
Nu skulle det vara att städa lite,tvätta mera kläder då,kanske någon film senare?!:-)

Var i jobbet igår och det var konstigt efter två lata dagar :-) Dagen gick fort,och personalmöte gick undan oxå,e lite stressad över hösten när man inte vet om har jobb eller ej?Får förlängning en månad i gången,så sjukt!!!!Sku vill känna mig trygg,skit företag! :-(
Var och handlade lite mat sen, tog så länge då det var så mycket folk!Hem och var ut o gå med hunden,plockade i kylskåpet o insåg vad jag glömde :-/ Men jag o min bästa vän var ju på väg till stan,för vi sku till loppis o fynda :-) hade två kassar med som jag ville slippa.Och jag hitta två fynd,en fin klänning och en liten söt kjol :-) för ynka fem e.!!!!De tvättas just nu skall ta kort på dem.Passade perfekt,å storlek 38!!!!Hurra! :-) jätte kul att shoppa nu när man håller på få en kropp tibax :-)
Sen hade vi juh hundarna med så gick ett varv och så var vi handlade lite till mat,köpte mera helköttsbiffar till hemlagde hamburgare :-) Sen for vi hem igen,blev att vi tog med vår vän till grannstaden och äta lite fredasmys mat,kebab och franska för min del :-)
Tjingeling måste fortsätta städa nu :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.